BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Thursday, April 21, 2011

oooo...mereka memang suka mencarut rupanya

Memang aku dah lama dah perhatikan diorang ni. Memang suka benar diorang mencarut. Pelengkap hidup gamaknya. Kadang-kadang aku tergelak sensorang mengenangkan kebongokan diorang, kadang-kadang aku tersenyum sinis dan kadang-kadang aku menyampah habis ngan diorang ni.


Sape diorang ni sebenarnya...?? Tak payah laa aku sebut nama sebenar sebab sememangnya aku pun tak tau nama sebenar diorang. Tapi diorang ni memang perangai sama je. Bab-bab mencarut bagi je kat diorang. Sape diorang..??!! Diorang tu tak lain tak bukan para penulis novel yang 'dikasihi' sekalian.


Aku sangat-sangat tak faham dengan novel-novel yang ada kat pasaran sekarang. Kualiti langsung tak ada. Memang syarikat penerbitan terdesak sangat ke nak terbitkan novel hinggakan novel hampeh cam tu boleh publish. Senang gila kot nak jadi penulis sekarang. Hantar je karya kat penulisan 2u pastu dapat publish novel. 


Daripada apa yang aku nampak, semua jalan cerita novel sama. Hero ngan heroin saling tak menyukai, gaduh-gaduh pastu start jatuh cinta, muncul laa watak ketiga, jadi laa misunderstanding, eksiden, insaf, berbaik balik, kawin, pregnant, TAMAT. Jalan cerita sama tu dah satu hal. Yang nak dijadikan isu ni, terang-terangan benda yang diorang tulis tu salah. Bercanggahan dengan fakta. munafik tu namanya..!!Sape tak nak lepas SPM dah boleh terus wat degree. Sape taknak belajar taekwondo setahun dah boleh dapat black belt. Sape taknak..?? Dah laa stail penulisan tak matured langsung. Cam hampeh..!!


Seriously, sekarang aku just boleh layan Siti Rosmizah ngan Hlovate je. Nasib baik laa aku nii jenis tak beli novel melayu. Aku lagi rela berhabis duit lebih sikit beli Stephenie Meyer ngan Maggie Stiefvater dari beli novel melayu. Kat mana laa kualiti melayu kita.


Jom kita ramai-ramai tulis novel post kat penulisan 2u. Nanti kita tulis lepas tadika terus wat master plak. 

2 comments:

llen0 de vida said...

style la !
beta p0n xpaham ngn n0vel2 melayu ni..tlg la gr0w up cket..naseb baeklah sy ni bukan pembace n0vel bertauliah..sy hanyalah pe-bl0gger tegar..h3k :D

kale pecet said...

hahahaha...itu saya tau....that's y laa i'm the one who finished ur rooftop rant dulu...huhu

Post a Comment